سگ پیت بول ؛ یه سگ نگهبان بی‌رقیب!

سگ پیت بول رو معمولاً به خاطر ظاهر پرجذبه یا ترسناکش می‌شناسیم و همه‌مون خیلی چیزها راجع‌به قدرت پیتبول شنیدیم. اما کدوم این چیزها درست بوده و کدومشون غلط؟ اصلاً این نژاد چجور سگیه؟ واقعاً از تمام سگ‌های دیگه قوی‌تره؟ به عنوان یه سگ خونگی نگهداری‌اش سخته؟ اگه شما هم عاشق سگ پیت بول هستین و دوست دارین بیشتر باهاش آشنا بشین، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با پت پرس همراه باشین. خیالت راحت ما این راهو بلدیم و قراره تو این مقاله هر چیزی که لازمه در مورد نژاد سگ پیتبول تریر بدونین از مشخصات، اصالت، انواع، تربیت، تغذیه و سلامتش بدونین براتون آوردیم.

0 دیدگاه 0 پسندیدن
128 مشاهده شده 10 دقیقه مطالعه
سگ پیت بول ؛ یه سگ نگهبان بی‌رقیب!

سگ پیت بول ؛ یه سگ نگهبان بی‌رقیب!

سر و کله سگ پیت بول از کجا پیدا شد؟

اگه دنبال شناخت دقیق‌تر سگ pitbull هستین باید سری به انگلستان قرن 18 بزنین. پیتبول‌ها که از نژاد بولداگ انگلیسی به وجود اومده بودن، در جزایر انگلیس پرورش پیدا کردن و محبوبیتشون به خاطر یه بازی قدرت بود. تو این بازی که بهش می‌گفتن «طعمه گاو» یه گاو رو با دو تا سگ پیت بول می‌انداختن تو یه میدون تا سگ‌ها گاو رو از پا دربیارن.

کم‌کم سروکله‌ پیت بول انگلیسی از میدان خونین این سرگرمی اقشار متوسط به مزارع پیدا شد. چرا؟ چون کشاورزهایی که این مسابقات رو تماشا می‌کردن، مطمئن شده بودن که قدرت این سگ‌ها رقیبی نداره. پس چی بهتر از یه سگ نگهبان مثل پیت بول!

پیتبول تریر نشون داد که می‌تونه علاوه بر این که از پس وظایف نگهبانی‌اش بربیاد، خیلی مهربون و اجتماعی هم باشه. این سگ‌ها ارتباط خوبی هم با بچه‌ها داشتن و همین باعث شد که محبوبیتشون بیشتر هم بشه.

تاریخچه سگ پیت بول تریر آمریکایی

بعد از جنگ جهانی و ورود انگلیسی‌ها به همراه پیتبول‌هاشون به آمریکا، عنوان پیت بول تریر آمریکایی رواج پیدا کرد. این سگ‌ها هم در جبهه‌های جنگ حضور داشتن و هم در مزارع و خانه‌ها و مشاغلی مثل جست‌وجو و نجات، پلیس، خدمت‌رسانی و … . تازه این نژاد، سگ بسیاری از افراد شناخته شده مثل ادیسون و روزولت و هلن کلر هم بوده.

این سگ درواقع ترکیب دو نژاد قدیمی انگلیسی، انگلیش بولداگ و انگلیش تریر بود و الان جزو پرطرفدارترین سگ در آمریکا به حساب میاد و برای همینم با عنوان آمریکن پیت بول شناخته میشه. حتی در سال 2007 میلادی به خاطر ترسی که همیشه مردم از پیت بول‌ها داشتن، آزمایشی صورت می‌گیره که توی اون میزان رفتار پرستارانه این نژاد سنجیده میشه. از 51 سگ شرکت کرده تو این آزمایش، 48 تاشون موفق میشن که نشون بدن درصد بالایی از رفتارهای مراقبت‌کننده رو تو خودشون دارن و می‌تونن همراه و دوست وفاداری برای آدم‌ها باشن.

سگ پیت بول اصیل چه خصوصیاتی داره؟

توله‌ و سگ پیت بول اصیل رو میشه از روی این مشخصات شناخت:

  • سر بزرگ و پهن مستطیلی یا مربعی‌شکل
  • چین در قسمت پیشانی
  • پوزه کوچک نسبت به سر
  • فک قدرتمند
  • تنوع رنگ چشم به جز رنگ آبی
  • رنگ پوست متنوع از یکدست تا چندرنگ
  • موی کوتاه اما ضخیم و براق
  • دم کوتاه
  • گردن کلفت و عضلانی
  • گوش‌های مثلثی افتاده که از پایین به بالا کوچک‌تر میشن و به جلو خم هستن
  • سرعت دوی زیاد
  • بدن نیمه‌عضلانی

پیتبول اصیل تو رنگ‌های مختلفی دیده شده. از سفید با خال‌های مسی، قرمز یا خاکستری. اما رنگ‌های این سگ که در سال‌های اخیر خیلی طرفدار داشته، مشکی و سفید یکدست هستن.

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری